Kahvat ja knaapit

Posted on
Ennen

Alkuperäiset tartuntakahvat ja knaapit ovat tiikkiä ja ovat tietysti vuosien mittaan kuivuneet ja haalistuneet. Irroitin ne kaikki, hioin ja öljysin useaan kertaan. Joidenkin mielestä on syytä myös lakata, toiset sanoo että öljy riittää ja että sitä voi lisätä tarpeen mukaan. Tällä kertaa laitoin vain öljyä, katsotaan miten käy.

Knaapit tosin lakkasin, Vanhanajan venelakalla 7-8 kerrosta ja hyvä tuli.

Ennen ja jälkeen hionnan
Öljyllä ja ilman
Vanhanajan venelakkaa

Kipparinpenkki

Posted on

Kuskin tuolin nahka oli melkolailla kulunut joten päätimme vaihtaa sen. Tilasimme 1,5m sinistä keinonahkaa josta leikkasimme mittavirheen takia vähän turhan tiukan palan mutta joka kuitenkin saatiin paikoilleen ja lopputulos oli mielestämme oikein hyvä.

Vanha nahka
Uusi nahka tyynyn päällä
Ja asennettuna penkkiin

Tervetuloa!

Posted on

Tämä blogi kertoo Albin 25 mallisen moottoriveneen seikkailuista ja kunnostuksesta. Kyseinen vene on rakennettu 1970 sarjanumerolla 465 ja tullut meille 2018 jolloinka se nimettiin uudelleen nimellä Skumpan. Venettä liikuuttaa dieselmoottori mallia Perkins Perama M20 jossa on 18 hevosvoimaa. Veneen marssivauhti on noin 6 solmua ja maksimivauhti melkein sama, noin 6,5 solmua.

Meillä ei ole käytännössä lainkaan kokemusta veneilystä tai veneen huollosta ja korjauksesta mutta toivottavasti opimme matkan varrella.